Smidiga IT-lösningar skapar frihet och service

Det började med att NRA Skyltfixarna i Umeå behövde en riktigt bra växel. Personalen var ofta på språng, ibland svår att få tag på. Det slutade med en totallösning för IT och telefoni med hjälp av RingUp/Delegate. – Idag funkar allt fantastiskt smidigt, säger företagets VD Christer Karlsson.


Med en modern växel suddas begrepp som ute-inne-på jobbet-hemma ut. Den anställde kan själv meddela exempelvis frånvaro eller mötesstatus via en dator eller genom mobiltelefonen. NRA Skyltfixarna är ett företag i den grafiska industrin, som specialiserat sig på de flesta typer av tryckeriprodukter. Allt från skyltar till trycksaker och inte minst stora fasadvepor. – Tillsammans med RingUp/Delegate började vi med att skaffa oss en växelkompetens som sedan växte att även omfatta hela IT-biten med servrar och nätverk, säger Christer.

Uppdaterar via outlook
Idag är det en telefon per person som gäller, oavsett om kunderna ringer mobilt eller fast. Genom växelintegreringen kan personalen själv styra svarsalternativ, vidarekoppling till personlig röstbrevlåda med mera. Sammankopplingen med Outlook gör att kalendern är synkroniserad med telefonen. Ett försenat möte kan snabbt meddelas via mobilen, så att omvärlden vet vad som gäller. NRA har valt att ha RingUp/Delegate både för telefoni och datorer, vilket Christer Karlsson enbart ser som en fördel. – RingUp/Delegate har visat sig vara lika kompetenta och lätta att ha att göra med oavsett om det gäller avancerade serverlösningar eller att en anställd vill ha hjälp med att installera en ny applikation i mobilen.

Lokalt är viktigt
NRA´s IT-lösning består av olika servrar som kommunicerar ut till de enskilda datorerna via ett nätverk. Alla anställda kan när som helst och var som helst i världen koppla upp sig mot hemservern för att hämta in information. Nästa steg blir att ytterligare utveckla automatsvarsfrågan genom att installera en mjukvara som kan ge kunderna ännu bättre service utan inblandning av fysiska personer. – I och med ett heltäckande serviceavtal är vi prioriterade om något händer. Därför känns det viktigt att ha en lokal samarbetspartner som snabbt är på plats, exempelvis vid ett datorstopp. säger Christer Karlsson.
« Gå tillbaka

Skriv ut detta kundcase:

Skapa pdf

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår