Att driva ett företag som växer snabbt är komplicerat. Då är det bra att ha en telefonilösning som är glasklar. 

– Ringup gör det enkelt för oss, säger Thomas Tärnblom som är delägare på GITAB i Västerås.
GITAB i Västerås jobbar med fastighetsteknik och har många verkstadsföretag som kunder. De vill gärna ha helhetslösningar som gäller el, ventilation, vs och fiber.

Thomas Tärnblom startade bolaget år 2013 tillsammans med Per Lindman. Båda var i branschen men jobbade på ett rikstäckande bolag. De ville komma närmare kunderna och bestämde sig för att starta eget.

I dag är de 70 anställda på fyra orter i Mälardalen och södra Dalarna.

– Vi har lyckats med vår idé. Sedan vi startade har vi haft kraftig tillväxt flera år i rad och de sista åren har vi valt att konsolidera med mer fokus på lönsamhet än tillväxt. Vi vill stärka våra långsiktiga kundrelationer, säger Thomas Tärnblom.

Sköter telefonin

Ägarduons tidiga försök att hitta bra telefonilösningar slutade i en del frustration.

– En leverantör hade en märklig betalningsmodell. Dessutom fungerade växeln dåligt på ett av våra kontor. Det gjorde mig och våra medarbetare frustrerade, säger Thomas Tärnblom.

Numera har de Ringup som helhetsleverantör. De ser till att företagets samtliga anställda har mobiltelefoner med bra abonnemang. Dessutom har GITAB den molnbaserade växeln Ringup Me och på sitt mest nystartade bolag testar de Ringups körjournal.

– Det bästa med Ringup är deras pålitlighet och service. Vi är ganska många anställda, men allt med telefonin fungera smärtfritt. Det är väldigt smidigt. Det går att lita på Ringup och det är viktigt för mig, det är så vi vill vara mot våra kunder.

”Otroligt viktigt”

Telefonväxeln får gott betyg. Det är lätt att lägga in sig som ny användare och att exempelvis meddela om man är på semester.

– Det fungerar intuitivt, säger han.

Hur viktigt är det att ha en fungerande telefonilösning i företaget?

– Otroligt viktigt. Det är katastrof om våra kunder inte kommer fram till oss på telefon. Samma sak om våra anställda inte kommer ut på nätet, det är det första en anställd klagar på, säger Thomas Tärnblom på GITAB.

Vad har Ringup hjälpt till med?

  • Telefoner och tillhörande abonnemang för samtliga anställda.
  • En molnbaserad telefonväxel, Ringup Me.
  • Körjournal för GITAB:s nystartade dotterbolag.
« Gå tillbaka

Skriv ut detta kundcase:

Skapa pdf

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår