Mickes Lackservice i Perstorp
Kunde lägga i högre växel med ny telefonilösning från RingUp
En ny digital växellösning och nya abonnemang, tillsammans med en intern kommunikationslösning har gjort vardagen effektivare för Mickes Lackservice i Perstorp. RingUp/Easy Solutions hjälpte honom med rätt växel och det mest prisvärda abonnemanget för företaget.
Äntligen har vi en telefonilösning som är enkel och där vi får bra support. Det har fungerat perfekt sedan vi installerade nya växeln i höstas. Med nya abonnemang har vi fått ned kostnaderna, berättar ägaren Michael Hansen som är nöjd med hur RingUp/Easy Solutions i Helsingborg löst telefonin och internkommunikationen åt hans företag. Mickes Lackservice, som grundades 1995, arbetar med allt inom plåt- och lackskador på bilar. – Till 95 procent är det försäkringsskador och vi har alla de större försäkringsbolagen som kunder. Upptagningsområdet är ungefär en radie på tio mil, upplyser Michael. Det är inte bara fordonslackering, utan även lackering av industrikomponenter i mindre serier. För att kunna ta hand om helheten för bilägaren har företaget expanderat de senaste åren. 2011 blev man en del av Autoexperten med bilverkstad och bilreservdelar med 10 000 artiklar i lager. 2014 blev man en del av kedjan Däckteam. Här ingår däckbyten och däckreparationer på alla slags fordon, samt däckhotell. – Vi har även en miljötvätt där vi återvinner 30 procent av vårt eget vatten. Sammanlagt har vi en verkstadsyta på 3900 kvm, fördelat på tre hus.
Lyssnade av behoven Utbyggnad av lokalerna och expansion har också ställt nya krav på telefonin och tidigare hade Mickes Lackservice en leverantör som inte klarade sina åtagande med modern växellösning och kostnadseffektiva abonnemang. – Vi fick betala dyrt för ingen service alls, tills de gick i konkurs. Då kom i stället RingUp/Easy Solutions in i bilden – och de har gjort vardagen mycket lättare. – Vi fick en ny digital växellösning med flera användbara finesser och bra pris på nya abonnemang. De lyssnade runt på marknaden och såg till att vi fick den operatör som kunde ge oss bästa priset. De var verkligen duktig på att se våra behov och välja ett abonnemang som passade oss. Michael Hansen berömmer installationen av nya växeln och hur det har fungerat. – Det var inga inkörningsproblem, allt fungerade från dag ett. Nu får vi också en helt annan support.
Användbara finesser Trots att det är en del tjocka väggar och plåtkonstruktioner i byggnaden är det bra mottagning överallt. – Effekten är att vi inte missar samtal som vi gjorde tidigare. Det är enklare att parkera inkommande samtal och att koppla samtal vidare till rätt person. Det är sådana användbara finesser som vi har nytta av. Eftersom verksamheten bedrivs i tre olika lokaler fanns också ett behov av smart internkommunikation. Det löstes med hjälpa av walkietalkie från Motorola. – Jag vill inte att linjen in är blockerad av interna telefonsamtal. Vill jag snabbt nå någon ute på verkstaden tar jag det via min walkietalkie, säger Michael.
|
|