HTH Kök valde lokal förankring och stort engagemang

Kombinationen av personligt engagemang,support, service och en transparen tkostnadsstruktur gjorde att valet av Ringup som leverantör blev självklart för oss.

HTH Kök är störst i Norden när det gäller tillverkning och installation av kök till privatpersoner, småhus och fastighetsutvecklare.

Företaget grundades i Danmarkoch finns representerade på ett 15-tal platser i Sverige utifrån en franchisetagar-modell. I Jönköping har företaget funnits i 40 år som enskild återförsäljare och företaget har idag kontor både där och i Linköping och har vuxit till 36 anställda.

Den långa historiken på orten och det faktum att många inom bolaget har jobbat där under en längre tid tror VD:n Martin Johansson är en stor del av framgången.

– Vi vill skapa ett företag där människor trivs och där du har energi kvar när du går hem vid slutet av dagen. För oss så innebär det att vi är väldigt engagerade i våra medarbetares välmående och ser till så det finns utrymme för sociala aktiviteter både under och efter arbetstid.

Måna om anseendet

Martin började själv på HTH Kök redan 1997 och har haft olika roller inom bolaget, bland annat som försäljare av konsumentkök och har därefter avancerat till att idag vara både VD och ägare av bolaget.

– Vi bor och lever ju på orten där vi verkar, så den sociala biten och att vi träffar våra kunder i stort sätt varje dag i olika sammanhang och kring vårt engagemang i lokala sportföreningar gör ju att vi är väldigt måna om vårt anseende.

Fredrik Norström, som är gruppchef för avdelningen småhus och kontaktperson samt ansvarig för IT betonar samma sak.

– När vi hittar andra lokala aktörer som känner samma engagemang så blir det ju självklart mer intressant. Dessutom finns det en trygghet i den lokala närvaron. Vi vet att vi får hjälp, och att det faktiskt finns någon på plats när det krävs. Kombinationen av personligt engagemang, support, service och en transparent kostnadsstruktur gjorde att valet av Ringup som leverantör blev självklart för oss. Dessutom så har vi förstått att de har jobbat hårt för att bygga upp sin verksamhet här och vi fick bra både referenser och rekommendationer från andra lokala företagare. 

Mer än nöjda

Den största skillnaden för verksamheten sedan HTH Kök började jobba med Ringup har varit mer flexibilitet till kundservice som inte längre behöver sitta framför datorn, en trygghet i att support och service inte innebär några oväntade kostnader samt en bättre överblick gällande både abonnemang och hårdvara.

– Dessutom så har Ringup hjälpt oss att förlänga livslängden på våra mobiltelefoner istället för att bara säga åt oss att köpa nya, trots att det kanske hade varit en bättre affär för dem. Sånt visar på ett genuint engagemang, samtidigt som det hjälper oss att hålla våra kostnader nere och bidrar till att vi blir mer hållbara miljömässigt, fortsätter Fredrik.

– Vi är mer än nöjda med den service vi har fått från Ringup och skulle absolut rekommendera dem till andra företag. De har levererat på allt som vi kommit överens om och varit noga med uppföljningen. Sen har vi verkligen uppskattat att de har förstått våra behov och försökt hjälpa oss att lösa dessa på bästa sätt istället för att försöka sälja in så många tjänster som möjligt. Den inställningen tycker vi lägger grunden för ett bra och långsiktigt partnerskap, avslutar Martin och Fredrik.

Samarbetet:

Ringup levererar och ansvarar för:
Ringup Me molnväxel
Operatörsavtal
Telefoner
Support och service

« Gå tillbaka

Skriv ut detta kundcase:

Skapa pdf

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår