Samlade telekominköp via RingUp portal -Vinst för återvinningsföretaget
RingUp/Linné Kontorsmaskiner AB har nyligen blivit totalleverantör av telefoni och mobila bredband till återvinningsföretaget Hans Andersson Recycling AB. Alla beställningar av mobiltelefoner och tillbehör sker via en specialanpassning från RingUp-portalens utbud.
Hans Andersson Recycling ingår i koncernen Hans Andersson Holding med huvudkontor i Göteborg. Familjeföretaget grundades 1948 och drivs i dag vidare av andra och tredje generationen. Verksamheten består av två affärsområden. Det ena är återvinning och det andra är internationell handel med skogsrelaterade varor som papper, kartong och sågade trävaror. – Företagsgruppen omsätter drygt två miljarder kronor och sysselsätter 500 personer. Vi har ett tjugotal anläggningar runt om i Sverige, samt två stycken i Finland, berättar Johan Berggren som är koncernchef och vd. Han berättar vidare om hur företaget arbetar med återvinning. – På våra anläggningar tar vi hand om allt du vill bli av med, oavsett om det gäller papper, plast, metall, batterier eller annat avfall. Vi hittar alltid en lösning som passar det enskilda företaget, baserat på storlek och behov. Vi hämtar materialet och ser till att återvinna så mycket som möjligt. För oss är allt avfall värdefullt material som vi kan ge nytt liv på ett eller annat sätt. Vi har även en återvinningstjänst för moderna kontor som heter Green Office och som vi skräddarsyr efter kundens behov. Finns exempelvis känslig information som ritningar, avtal eller offerter rekommenderar vi låsta återvinningsbehållare där allt material går vidare till garanterat säker återvinning.
Centraliserar inköpen Företaget har nyligen integrerat mobiltelefoner till deras befintliga Avaya-växel. I samband med det valde man också att centralisera alla inköp av telefoner med tillbehör till RingUp/Linné Kontorsmaskiner AB i Göteborg, som de haft ett samarbete med i flera år. – RingUp/Linné Kontorsmaskiner har mycket hög service och stor kunskap inom telefoni, säger Bente Lindström som ansvarar för koncernens telefoni. Hon berättar om en användare som blev av med sin telefon under en helg. – En ny telefon med SIM-kort beställdes på måndagen och dagen efter var allt på plats igen, snabbt och smidigt. Den nya lösningen innebär bättre kontroll över inköp av mobiltelefoner och tillbehör. – Tidigare var det upp till varje anläggning att handla mobiltelefoner från en lokal leverantör. Det innebar mycket administration och höga omkostnader för företagets 200 användare. Samarbetet med RingUp/Linné Kontorsmaskiner innebär att koncernen alltid använder sig av en specialanpassad webbportal med begränsat utbud vid beställning av mobiltelefoner och tillbehör. Där är det enkelt för våra anställda att göra sin beställning, berättar Bente vidare. Johan Berggren är också väldigt nöjd med den nya telefonilösningen. – Kraven vi har på våra underleverantörer är en hög servicenivå, hög tillgänglighet och självklart vill vi också ha kostnadseffektiva lösningar. RingUp/Linne Kontorsmaskiner uppfyller dessa krav på ett mycket bra sätt.
|
|