Ny ägare ökade styrkan i elfirman och bytte mobiloperatör
- Vi fick bättre täckning och gjorde en bra affär
När Johan Tankred köpte elinstallationsföretaget Neab i Norrköping 2014 bytte han ut de flesta leverantörerna. Men RingUp/Norrköping behöll han. – De har bra service och Clas Thorell är trevlig, säger han.
När Johan köpte företaget hette det Norrköpings Elektriska och hade 13 anställda. Utöver namnbytet till Neab har man på tre år ökat personalstyrkan till 70 anställda och omsätter ungefär lika många miljoner. – Jag är en entreprenör som jobbar med tillväxtstrategier. I den här firman såg jag potential, men namnet innebar att vi begränsade oss till Norrköping. Nu har vi öppnat kontor i både Linköping, Nyköping och Finspång, berättar Johan. Firman har renodlat sig till att vara ett rent installationsföretag som arbetar mot bygg- och fastighetsbranschen med både större och mindre projekt.
Allt i huset – Vår styrka är att vi gör allt inhouse med egen projekteringsavdelning och egen avdelning som arbetar med styr och regler. Vi har full kontroll hela vägen och den starka konjunkturen har inneburit att vi haft mycket att göra på sistone. RingUp/Norrköping var en gammal samarbetspartner till förre ägaren och det har fortsatt sedan Johan tog över. De hjälpte bland annat till med att implementera den molnbaserade växellösningen Telenor One och att byta alla abonnemang till samma operatör. – Dels blev det en ekonomiskt bra affär för oss och dels fick vi en operatör med bättre täckning, säger Johan. De köper alla mobiler, surfplattor, headset och övrig hårdvara från RingUp/Norrköping. Även Office 365-licenserna har köpts via dem.
Hämtar ritningar i molnet Mobiler och surfplattor, tillsammans med Office 365 är viktiga verktyg i det dagliga arbetet. – Arbetsorders skickar vi ut till telefonerna och vi har en SharePoint i molnet där man enkelt kan gå in och hämta ritningar med mera, berättar Johan. Samarbetet med RingUp/Norrköping tycker han fungerar bra och han uppskattar servicen. – Clas är toppen på att fixa saker och lösa problem åt oss. I samband med installationen av växellösningen hjälpte han oss med migrering så att allting kom igång och fungerade. Det är sådan service vi uppskattar, avrundar Johan Tankred.
|
|