2021-12-21

L-Telecom i Luleå ansluter till Ringupkedjan

Det nya bolaget L-Telecom ansluter sig till Ringup-kedjan. Det innebär att Ringup stärker sin närvaro i norra Sverige samtidigt som L-Telecoms butik i Luleå får en trygg, erfaren och engagerad partner.

– På papperet är L-Telecom en nykomling, men jag har jobbat i branschen i 26 år. Av dessa har jag varit en del av Ringup i sammanlagt 21 år. När jag i höstas blev min egen var det en självklarhet att gå tillbaka. Hos Ringup får jag det stöd jag behöver inom telekomförsäljning, säger Sten-Håkan Lejon, vd och ägare på L-Telecom.

L-Telecom startades i oktober i år efter att Tell Sverige avyttrat sina aktier i Tell Luleå AB till Sten-Håkan Lejon – som både drev och var delägare i butiken. Idag är han ägare och vd för L-Telecom och har valt att ansluta butiken i Luleå till Ringupkedjan igen. Innan dess jobbade Sten-Håkan Lejon i många år och i olika roller inom Jan Hansson Försäljning AB, som förvärvades av Tell under 2016.

– Att en lokal världsmästare som Sten-Håkan Lejon väljer att komma tillbaka till oss med sitt L-Telecom gör förstås oss väldigt stolta. Det är ett kvitto på att det vi gör faktiskt skapar värde för våra medlemmar. För oss är det också en fantastisk möjlighet stärka vår position på marknaden i norra Sverige, säger Mikael Johnsson, kedjeledare på Ringup.

Sten-Håkan Lejon, L-Telecom och Ringup Luleå kommer att fortsätta samarbeta med Tell inom vissa områden även efter den här förändringen.

För mer information, kontakta gärna:
Sten-Håkan Lejon, vd och ägare på L-Telecom, 070-656 6000,
sten-hakan.lejon@ltelecom.se

Mikael Johnsson, kedjeledare på Ringup, 0480-584 53,
mikael.johnsson@ringup.se

Om Ringup:
Varumärket Ringup ägs av Electra Gruppen AB (publ) som driver butikskedjor för hemelektronik-och telekomprodukter. Electra Gruppen AB (publ) äger kedjornas namn och koncept, medan butikerna ägs av lokala entreprenörer. Läs mer på www.ringup.se.

Jag förstår