Publicerad: 2022-03-31
Kevin Obrien har varit intresserad av teknik sedan tonåren. De första smarta telefonerna imponerade på honom, allra mest kreativa – men ofta onödiga – appar som fanns.
– Jag kände ”wow!” Alla möjligheter som uppenbarade sig. I dag har alla en telefon, för allt från att ringa med till att se film på, det har blivit en nödvändighet, säger han.
Hjälper företag med telefoni
Han pluggade samhällskunskap på gymnasiet och började jobba extra som telefonsäljare. Sedan dess har det fortsatt med säljkarriären. På butiken i Norrköping med ägaren Clas Thorell har han blommat ut.
– Det är en familjär arbetsplats, vi är som kompisar. På bara sex år har jag blivit mer säker i mig själv, både i kundmöten och i det vardagliga livet. Jag tycker väldigt bra om min chef Classe. Han har varit toppen sedan den allra första dagen, säger Kevin Obrien.
Företagare uppskattar hans rådgivning
Arbetsdagarna består av att hjälpa kunder, allt från små spirande entreprenörsföretag till etablerade bolag med hundratals anställda. De behöver hans rådgivning för att hänga med i den snabba teknikutvecklingen som finns inom IT och telefoni.
Trygg leverantör av IT och telefoni
Att butiken är en del av kedjan Ringup är något som ger en grundläggande trygghet.
– Vi är ett lokalt företag där det är snabbt till beslut och vi är flexibla. Samtidigt har vi ett stort börsbolag, Electra, i ryggen som säkrar våra tjänster och produkter.
Vad är det bästa en vanlig jobbdag?
– Att träffa kunder och få bygga relationer. Jag är en lyhörd person och det är bra som säljare, säger han.
Fakta:
Namn: Kevin Obrien, 31 år
Yrkesroll: Jobbar som säljare i Norrköping
Karriär: Varit på Ringup i sex år
Främsta egenskap som säljare: Lyhörd, intresserad av IT och telefoni
Fritid: Nybliven pappa och nybliven husägare