Varför många vänder sig till Ringup
Många som vänder sig till Ringup upplever att något inte fungerar. Företaget har vuxit ur en lösning eller sitter fast in en dålig lösning. Det kanske gnisslar här och var i organisationen.
Vanlig fälla
Tyvärr finns det också oseriösa aktörer på marknaden som gör allt för att binda företagens abonnemang på långa bindningsider och som får kickback för det men sedan ger obefintlig service.
– Det är en vanlig fälla som många går i och det stjäl tid och energi från företagare.
Första mötet
Allt börjar oftast med ett digitalt eller fysiskt möte då man går igenom företagets verksamhet.
– Vi kartlägger behoven utifrån en helhet. Kunder uppskattar att få lite tid för reflektion och nya insikter. Hur ser kontaktvägarna ut, hur man ska ta hand om kunderna i telefon på bästa sätt, idag och i framtiden?
Exempel på frågor:
- Hur ser verksamheten ut, hur många anställda har företaget, hur och var sker arbetet?
- Hur ser inflödet av samtal ut?
- Vad händer vid samtalstoppar, vid arbetstoppar, vid sjukdom och på semestern?
- Vilka funktioner för telefoni och växel behövs för att ta hand om det flödet?
- Behövs det en molnväxel?
- Hur många användare finns det?
- Hur ser nuläget ut med abonnemang?
Surfmängd med mera
– Surfmängden är förstås en vanlig fråga och alla behöver inte obegränsad surf. Byggarbetare exempelvis, vill ofta ha surfplattor med mycket surf. Men kontoret har antagligen eget wifi. I norra Sverige funkar vissa operatörer bättre än andra. Om det behövs en växel kan man behöva byta operatör. Då hjälper vi förstås till med det.
Resultatet
Mötet utmynnar i en strategi med en anpassad setup som riggar företaget för framtiden på bästa sätt. Ringup jobbar med alla stora operatörer och som opartiska rekommenderar man bara det som är bäst för dig och ditt företag. Du garanteras en bra affär och behöver inte betala något i onödan.
– Vi förstår företagandets utmaningar och finns här för att hjälpa, säger Mats Cesar.
Vad säger Ringups kunder?
Så säger Fredrik Norström, gruppchef på HTH Kök:
– Vi är mer än nöjda med den service vi har fått från Ringup och skulle absolut rekommendera dem till andra företag. De har levererat på allt som vi kommit överens om och varit noga med uppföljningen.
– Sen har vi verkligen uppskattat att de har förstått våra behov och försökt hjälpa oss att lösa dessa på bästa sätt istället för att försöka sälja in så många tjänster som möjligt. Den inställningen tycker vi lägger grunden för ett bra och långsiktigt partnerskap.
HTH Kök har Ringup Me molnväxel, operatörsavtal, telefoner och support och service genom Ringup.
Global e-handel fick enhetlig telefoni
Pålitlig telefoni viktigt för expansivt företag
Tillgängligheten ökade med ny växel
Ringup nära dig
Hitta din lokala specialist på telefoni och IT-lösningar till företag
Fakta om Ringup:
Ringup är Sveriges största opartiska kedja för telefoni och IT-lösningar till företag. I dagsläget är vi ca 50 medlemmar och har lika många butiker/försäljningskontor från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi levererar telefoni och IT-lösningar till företag på ett objektivt och kompetent sätt. Ringup ägs av börsnoterade Elon Group AB