Slipp telefonkö – fixa schemalagd uppringning

Sjuksköterska pratar i telefon och ser glad ut

Schemalagd uppringning, eller virtual phone queue (VPQ), är bra i många fall. Vem orkar vänta mer än 1,5 minuter i telefon? VPQ är också bra när en vanlig support inte funkar utan den som svarar måste ha en viss kompetens. 

Publicerad: 2022-10-03 | Lästid: 2 minuter minuter

Då skapas ett antal slottider och kunder som ringer in placeras i en virtuell kö. Sedan ringer medarbetaren upp alla enligt schemat. Schemalagd uppringning är en tilläggstjänst till växeln RingupMe.

Ingenjörer och sjuksköterskor

– Schemalagd uppringning används ofta i branscher där man inte kan avsätta personal för att svara. Ingenjörer eller sjuksköterskor till exempel. Det är bara de som kan svara på frågorna men de kan inte vara tillgänglig mer än en viss tid på dagen. Då schemalägger de tre timmar slot och resten av dagen gör de annat, säger Felix Wiklund, expert på växlar på Ringup. 

Boka kostnadsfritt möte med ditt Ringup-kontor

 

Många samtal på kort tid

– Det är också bra i branscher där det kommer många samtal på kort tid. Företag som kör mycket fakturor mot konsumenter, exempelvis de första tre dagarna i månaden ringer det konstant. Då kan du ge kunden en bokad tid och kunden förstår varför det är mycket också. 


Schemalagd uppringning är kvalitetshöjande och kunderna slipper sitta och vänta i telefonkö.
– Jag uppskattar själv det väldigt mycket. Hamnar jag i köer ger jag det max en och en halv minut. Sedan börjar jag verkligen trampa för där går min tålamodsgräns. 

Lär dig mer om växeln RingupMe.

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår