Publicerad: 2022-10-13 | Lästid: 2 minuter
Inget är så uppskattat av kunderna som ett snabbt och hjälpsamt svar! Ge supporten förutsättningar att göra ett bra jobb och snabba upp svarstiden i sociala medier med Contact center som finns som tillägg till växeln Ringup Me.
Passar alla
Contact center är Ringups kundtjänstplattform som förbättrar kundservicen och sparar resurser internt. Det passar alla företag och organisationer som möter sina kunder digitalt.
– Det finns en mängd fördelar med Contact center. Dels att upprätthålla en hög svarsgrad och fantastisk support i alla kanaler samtidigt. Dels för att det bara krävs ett lösenord överallt, säger Felix Wiklund.
Boka kostnadsfri rådgivning med Ringup
Svara snabbt
Contact center underlättar genom att ge supporten tillgång till alla kanaler. De ärenden som kommer in läggs i en kö. Som det funkar idag har många företag och organisationer en dedikerad person som ansvarar bara för sociala medier. När det kommer frågor där kan det uppstå osäkerhet internt om hur frågan ska hanteras och det tar ofta lång tid att få fram ett svar, något kunderna inte accepterar.
Unik tjänst
Contact Center är en ny och lite unik tjänst. Tjänsten är utvecklad i Sverige av företaget Destiny och servrarna står i Sverige vilket är bra ur GDPR-synpunkt. Felix Wiklund:
– Omnichannel är inget nytt begrepp men att integrera inkommande telefoni med sociala medier och chatt är nytt. Sverige ligger långt fram internationellt sett, det är inte konstigt om vi är tidigt på bollen.
Lista på kanaler som funkar i Ringup Me Contact center
- Facebook
- Messenger
- Twitter
- Mail
- Chatt
- Telefonkö
- LinkedIn (inom kort)
- Instagram (inom kort)