Ringup – Företagens opartiska guide till telefoni

Ett samtal är en fin chans att få nya kunder och vårda relationen med befintliga. Med lite hjälp från Ringup blir tillgängligheten på telefon ännu bättre. 

Publicerad: 2022-01-27

Oavsett chattkanaler och sociala medier så kommer det alltid finnas situationer då kunden vill ringa. Och det kan vara tufft att driva företag och ha en bra tillgänglighet på telefon alla dagar, året om. 


– Hur vill du att dina kunder ska ringa ditt företag? Vem svarar – och hur? Det viktiga är vad kunden uppfattar. Om vi inte svarar får en konkurrent samtalet, säger Mats Cesar på Ringup i Växjö.


Opartisk guide

Ringup är Sveriges största opartiska kedja för telefoni och IT-lösningar till företag. I dagsläget har Ringup cirka 50 försäljningskontor från Malmö i söder till Luleå i norr. Affärsidén är att leverera telefoni och IT-lösningar till företag på ett objektivt sätt.

 

100% företag

– Vår styrka är att vi är helt inriktade på företag. Vi ser som vår främsta uppgift att lyssna på företagarna. Våra tjänster ska underlätta både för kunden och medarbetarna. Vi ser till helheten, hittar den bästa lösningen och erbjuder en samlad väg in för allt som rör telefoni.

 

Många tjänster

Förutom mobiler, datorer, surfplattor och skrivare hjälper Ringup till med abonnemang, alla former av SIM-kort, fasta telefoner, telefonpassning och anpassade molnväxlar. En del företag har också behov av smidiga, elektroniska körjournaler.



“Ringup jobbar med alla stora operatörer och som opartiska rekommenderar vi bara det som är bäst för dig och ditt företag.
Mats Cesar, Ringup i Växjö

Varför många vänder sig till Ringup

Många som vänder sig till Ringup upplever att något inte fungerar. Företaget har vuxit ur en lösning eller sitter fast in en dålig lösning. Det kanske gnisslar här och var i organisationen.

 

Vanlig fälla

Tyvärr finns det också oseriösa aktörer på marknaden som gör allt för att binda företagens abonnemang på långa bindningsider och som får kickback för det men sedan ger obefintlig service. 

– Det är en vanlig fälla som många går i och det stjäl tid och energi från företagare.

 

Första mötet

Allt börjar oftast med ett digitalt eller fysiskt möte då man går igenom företagets verksamhet. 

– Vi kartlägger behoven utifrån en helhet. Kunder uppskattar att få lite tid för reflektion och nya insikter. Hur ser kontaktvägarna ut, hur man ska ta hand om kunderna i telefon på bästa sätt, idag och i framtiden?

 

Exempel på frågor:

  • Hur ser verksamheten ut, hur många anställda har företaget, hur och var sker arbetet?
  • Hur ser inflödet av samtal ut?
  • Vad händer vid samtalstoppar, vid arbetstoppar, vid sjukdom och på semestern?
  • Vilka funktioner för telefoni och växel behövs för att ta hand om det flödet?
  • Behövs det en molnväxel?
  • Hur många användare finns det?
  • Hur ser nuläget ut med abonnemang?

 

Surfmängd med mera

– Surfmängden är förstås en vanlig fråga och alla behöver inte obegränsad surf. Byggarbetare exempelvis, vill ofta ha surfplattor med mycket surf. Men kontoret har antagligen eget wifi. I norra Sverige funkar vissa operatörer bättre än andra. Om det behövs en växel kan man behöva byta operatör. Då hjälper vi förstås till med det.

 

Resultatet 

Mötet utmynnar i en strategi med en anpassad setup som riggar företaget för framtiden på bästa sätt. Ringup jobbar med alla stora operatörer och som opartiska rekommenderar man bara det som är bäst för dig och ditt företag. Du garanteras en bra affär och behöver inte betala något i onödan.

– Vi förstår företagandets utmaningar och finns här för att hjälpa, säger Mats Cesar.

 

Vad säger Ringups kunder?

Så säger Fredrik Norström, gruppchef på HTH Kök:

– Vi är mer än nöjda med den service vi har fått från Ringup och skulle absolut rekommendera dem till andra företag. De har levererat på allt som vi kommit överens om och varit noga med uppföljningen.

– Sen har vi verkligen uppskattat att de har förstått våra behov och försökt hjälpa oss att lösa dessa på bästa sätt istället för att försöka sälja in så många tjänster som möjligt. Den inställningen tycker vi lägger grunden för ett bra och långsiktigt partnerskap.

HTH Kök har Ringup Me molnväxel, operatörsavtal, telefoner och support och service genom Ringup. 

Global e-handel fick enhetlig telefoni
Pålitlig telefoni viktigt för expansivt företag
Tillgängligheten ökade med ny växel

 

Ringup nära dig

Hitta din lokala specialist på telefoni och IT-lösningar till företag

 

Fakta om Ringup:

Ringup är Sveriges största opartiska kedja för telefoni och IT-lösningar till företag. I dagsläget är vi ca 50 medlemmar och har lika många butiker/försäljningskontor från Malmö i söder till Luleå i norr. Vi levererar telefoni och IT-lösningar till företag på ett objektivt och kompetent sätt. Ringup ägs av börsnoterade Elon Group AB

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår